Kommunikasjon

I ulike bransjer.

Digital Signage og led i ulike bransjer

Digital signage blir stadig mer populære i en rekke bransjer, da de gir en effektiv måte å kommunisere med kunder, besøkende og potensielle kjøpere i sanntid.

Digital signage gir mange fordeler, inkludert muligheten til å oppdatere innholdet raskt, tilpasse meldinger etter behov og tiltrekke oppmerksomhet på en effektiv måte. Dette gjør dem til et verdifullt verktøy for markedsføring og kommunikasjon i en rekke bransjer. Her er noen måter disse teknologiene brukes.

Bedriftskommunikasjon

Bruksområder:

  • Internkommunikasjon og meldinger
  • Dashboard
  • Besøkendeinformasjon
  • Kalenderoversikt «Hva skjer i dag»

 

Fordeler:

  • Dele interne meldinger, ansattnyheter og viktig informasjon.
  • Synliggjøre bedriftens KPI-er
  • Skjermene gir besøkende informasjon om møter, arrangementer og veibeskrivelser inne i selskapets lokaler

Retail og Kjøpesentere

Bruksområder:

  • Annonseskjermer
  • Produktanbefalinger
  • Veibeskrivelse og interaktive kart
  • Nødmeldinger og besøkendeinformasjon

 

Fordeler:

  • Kampanjer kan styres av sanntidsdata mot riktig kundegruppe som øker salg.
  • Sett riktig stemning på senteret basert på sesong eller vær. 
  • Kostnad- og tidsbesparelse ved å gå fra print til digitale løsninger.
  • Hjelp kundene med å finne butikker ved hjelp av interaktive kart og wayfindings-løsninger
  • Bruk skjermene til å vise nødmeldinger og sikkerhetsinstruksjoner ved behov.
 

Byporten kjøpesenter

Restauranter og Take-away

Bruksområder:

  • Menyer og prisliste
  • Kampanjer
  • Køadministrasjon
  • Atmosfære

 

Fordeler:

  • Digital signage brukes til å vise menyer og priser.
  • Tidsstyrte menyer som optimaliserer produksjon, reduserer svinn og øker fortjeneste.
  • Enkelt å legge til og ta bort informasjon.
  • Skjermer kan hjelpe med å administrere køer og ventetider.   
  • Skape rett atmosfære                          

Utendørsskjermer og annonsering

Bruksområder:

  • Reklame og informasjon på gateplan
  • Offentlig informasjon
  • Bykart

 

Fordeler:

  • Tiltrekk kunder inn i butikk 
  • Hjelp forbipasserende med å finne butikker, kontorer eller serveringssteder ved hjelp av interaktive bykart og wayfindings-løsninger
  • Skjermer gir informasjon om været, trafikken og viktige hendelser i sanntid..

Styringssystem til mediakube, storskjerm og alle andre skjermer på Sportsarenaen

Bruksområder:

  • Skjermene viser live poengsum, spilletider og statistikk for å holde fansen engasjert.
  • Reklame og sponsormeldinger 
  • Menyer i kiosk
  • Instant replays-viktige øyeblikk igjen i sakte film

 

Fordeler:

  • Forbedret fanopplevelse
  • Øke inntektsmulighetene
  • Forbedre kommunikasjonen
  • Systemet er tilpasset slik at det passer fra breddehaller til elitearenaer.
Jordal Amfi

Transport og offentlig kommunikasjon

Bruksområder:

  • Tidtabeller og reiseinformasjon
  • Reklame for de reisende
  • Sikkerhetsmeldinger

 

Fordeler:

  • Oppdaterte tidtabeller og informasjon om forsinkelser i sanntid.
  • Inntektskilde fra reklame og annonsører  
  • Forbedre kommunikasjonen til de reisende.
  • Bruk skjermer til viktige sikkerhetsmeldinger til reisende.
  • Interaktive kart slik at de reisende enkelt finner sin vei på f.eks. flyplasser og jernbanestasjoner.
 

Universiteter og høyskoler

Bruksområder:

  • Informasjon og nyheter
  • Veibeskrivelse og kart 
  • Menyer i kiosk og serveringssteder
  • Studentengasjement og «hva skjer i dag»

 

Fordeler:

  • Digital signage brukes til å dele nyheter, hendelser og viktig informasjon for studenter og ansatte.
  • Skjermer gir veibeskrivelser til ulike steder og kart over hele området.
  • Bruk skjermene til å fremme klubber, arrangementer og studentengasjement.
  • Skolen fremstår moderne ved at kommunikasjonen er digitalisert.

Opplevelse og motivasjon på Treningssentre

Bruksområder:

  • Timeplaner og treningsinstruksjoner
  • Motivasjon
  • Medlemskommunikasjon

 

Fordeler:

  • Skjermene viser treningsøkter, timeplaner og instruksjoner for å hjelpe medlemmer med å planlegge og følge treningsprogrammer.
  • Skjermer kan brukes til å vise motiverende videoer og bilder for å oppmuntre deltakelse og innsats.
  • Treningsentre kan bruke digital signage for å informere medlemmer om arrangementer, spesialtilbud og nyheter.
Nordic Panel Rødvedt

Visuell kraft hos Eiendomsmeglere

Bruksområder:

  • Boligvisninger
  • Interaktive eiendomskart
  • Tilpassede meldinger
  • Integrert med meglersystemene

 

Fordeler:

  • Digital signage kan brukes til å vise bilder og detaljer om eiendommer til salgs i eiendomsmeglerens vinduer
  • Potensielle kjøpere kan bruke berøringsskjermer for å utforske tilgjengelige eiendommer i området.
  • Meglere slipper å jobbe i to ulike systemer. Prospekter og salgstall oppdateres automatisk.
 

Kurs og Konferanse

Bruksområder:

  • Innregistrering og velkomsthilsen
  • Daglig tidsplan og romoversikt
  • Annonsering og reklame for kommende arrangementer
  • Viktig informasjon og sanntidsoppdateringer
  • Sosiale aktiviteter og spørreundersøkelser

 

Fordeler:

  • Enkel og rask registreringsprosess for deltakerne og personlig hilsen
  • Vis tidsplaner med informasjon om foredrag, workshops og pauser.
  • Gi oversikt over møterom og konferanselokaler, inkludert kart og veibeskrivelser.
  • Promoter utstillere og sponsorer ved å vise logoer, produkter og stands.
  • Markedsfør fremtidige konferanser, kurs eller workshops.
  • Del nødprosedyrer, nødnummer og viktig informasjon på digitale skjermer.