En LED-vegg er satt sammen av kabinetter, som på sin side består av flere LED-moduler.
Disse LED-modulene inneholder LED-klynger eller LED-pakker, dvs. røde, blå og grønne lysemitterende dioder (LED) gruppert i piksler.
«Pixel pitch» er avstand fra sentrum til sentrum mellom to piksler, vanligvis målt i millimeter. Hvis du har en pixel pitch på 10 mm, betyr det at avstanden fra midten av en piksel til midten av den tilstøtende piksel er 10 millimeter. Dette resulterer i lav oppløsning og en grovere bildekvalitet. Moduler med lavere pixel pitch har mindre avstand mellom to LED-klynger. Det er mindre rom mellom, og dermed flere piksler tilgjengelig på LED-modulen. Denne økte piksletettheten fører til høye oppløsninger og mer detaljert innhold.
LED har en fordel ved at man kan bygge så store skjermer man vil uten å få de sjenerende sorte linjene i bildet som tradisjonelle videoveggløsninger får. Enten dere ønsker tradisjonelle 16:9 skjermer, runde skjermer eller en spennende mosaikk-løsning så leverer vi en perfekt løsning til dere.
Før var LED-skjermer forbeholdt Time Square, de største varehusene og butikkjedene. Med LED-skjerm får du både størrelse og lysstyrke til å få frem ditt markedsbudskap uansett lysforhold og tid på døgnet.
Tradisjonelle møterom benytter ofte projektorer, man får da utfordringer som sollys eller personer som skygger for bildet. Når dere moderniserer møterommet eller konferansesalen med LED-skjerm er disse problemene borte for godt. LED-skjermer er lyssterke og varer i mange år med minimalt vedlikehold.
Digitalisering er noe de aller fleste virksomheter må forholde seg til i dag. Formålet er å forenkle og automatisere prosesser, for å frigjøre tid og optimalisere informasjonsflyten. Digital skilting kan utgjøre et virkningsfullt verktøy i virksomheters digitaliseringsarbeid. Cenera tilbyr et system som i stor grad kan automatiseres og gir nærmest uendelig med integrasjonsmuligheter.
Prinsippet bak løsningen vår er enkel: vi tilbyr en kommunikasjonsplattform der tilpasset informasjon kan spres på et gitt sted, til rett tid og til de rette mottakerne. Digitale skjermer benyttes allerede av mange virksomheter i dag. Flere av disse mangler imidlertid en plan for hvordan skjermene skal brukes, og tilstrekkelig med kunnskap om hvordan de kan få mest mulig ut av sin digitale skilting.