Bedre virksomhetsstyring.

Digitalt dashboard.

Hva er dine avgjørelser basert på?

Følelser? …gamle rapporter? – eller sanntidsdata?

Forklaringsvideo

Formålet med dashboard

På tross av den enorme utviklingen i digitale verktøy i dag, er det fortsatt mange virksomheter som arbeider med utdaterte metoder for rapportering, kommunikasjon og informasjonsflyt. Med digitalt dashboard fra Cenera får din bedrift muligheten til å synliggjøre status på ulike deler av virksomheten – i sanntid. Dine ansatte får tilgang til informasjon fortløpende, og behovet for statusmøter eller rapporter med foreldet informasjon forsvinner.

Formålet med digitalt dashboard på skjerm er synliggjøring av relevant informasjon, og status for ulike deler av en virksomhets drift. Med en oppdatert skjermløsning er det enkelt å vise oppdatert status på salg, logistikk eller nyheter for en bedrift sine ansatte. Digitalt dashboard er gunstig for alt fra små bedrifter til større foretak med flere avdelinger.

Digitale dashboard synliggjør din bedrifts sanntidsdata

En skjerm med sanntidsinfo har mange bruksområder, og kan tilpasses ulike fagområder og bransjer. Skjermene kan synliggjøre relevant informasjon om salgstall og plasseringer for selgere, og gjøre det oversiktlig og enkelt å få innsikt i utvikling og resultater. Dermed kan alle ansatte være oppdatert på bedriftens salgstall fortløpende, og kan justere seg og ta avgjørelser basert på helt oppdatert informasjon. 

Sanntidsinformasjonen kan også brukes i sammenheng med logisitkk og lagervirksomhet. Ved hjelp av det digitale dashboardet kan du vise oppdatert status på leveranser og kjøretøy, og unngå briefingmøter som tar opp unødvendig tid. Bedriften kan også vise viktige nøkkeltallsindikatorer, som er nyttig for ansatte å være oppdatert på.

Typiske avdelinger som har behov for Dashboard

  • Salg og service avdelinger
  • Økonomi
  • Ledelse og HR
  • Hotell og konferanse
  • Logistikk og lager
  • Markedsavdeling
  • Drift og IT

Planlegging og utforming av innhold

Noe av det viktigste ved installasjon av digitalt dashboard, er å planlegge en konkret plan for innholdet til skjermene. Da unngår du at skjermene blir statiske og irrelevante, og potensielt overflødige. Vi hjelper deg å planlegge og bearbeide en plan for hva som skal vises på deres skjermer, basert på din bedrift, deres verdier og ønskede profil. Ceneras dashboardløsning kobles opp mot bedriftens informasjon fra utvalgte systemer, som oppdaterer skjermene med relevant informasjon kontinuerlig.

Det er også mulig å legge inn mer personlig informasjon, med ansattes bursdager og nyheter som angår bedriften og egen bransje. Vi hjelper deg gjerne med å utforme en mer personlig dashboardløsning, som både er informativ og hyggelig for dine ansatte.

Cenera utformer dashboardet for din bedrift

Cenera kan bearbeide og utforme din bedrifts digitale dashboard, og hjelper dere med å velge ut og planlegge informasjon for deres dashboard. Vi implementerer sanntidsdata fra din virksomhet, og gjør dem synlige gjennom en løsning som er strømlinjeformet og enkel å forstå. Vi tar oss av hele utførelsen, slik at dashboardet er klart og enkelt for dere å ta i bruk.

Vi samarbeider gjerne med bedriftens IT-avdeling for å samkjøre utveksling av data og informasjon. 

Utformingen av dashboardet kan settes opp til å passe til bedriftens visuelle profil. Det er mange ulike alternativer når det kommer til modeller og utforming, og utseendet på løsningen kan tilpasses det som passer deg og din bedrift. Hvis dere er usikker på hvilken profil dere bør benytte, kan våre dyktige rådgivere hjelpe dere å ta smarte valg om hvordan dere vil presentere dere visuelt.

Integrer din bedrifts informasjon i dashboardet

  • CRM-systemer
  • Supportsystemer
  • Sosiale medier
  • IT-systemer
  • ERP-systemer
  • Salgssystemer 
  • Logistikk- og lagersystemer
  • Ehandelsystemer
  • Booking, besøks- og aktivitetssystemer
  • Google adwords
  • Marked og websystemer
  • HR Systemer
  • Finans og økonomi systemer
  • Business Intelligence
  • Driftsystemer